miercuri, 25 ianuarie 2012

Acum, cu mult, chiar prea mult timp în urmă,
mă bătea gândul să, inițiez o modificare a regulamentului de funcționare a taximetriei din Sibiu. Scopul urmărit: Îmbunătățirea serviciilor de taximetrie.
Pe vremea acea n-aveam mașină, și deci ca direct beneficiar al serviciilor vedeam lacunele și derapajele de la limitele bunului simț efectuate de unii dintre conducători. Cum circulam des, și abaterile constate erau numeroase (fumat, vorbit la mobil, viteză excesivă, depășiri ilegale comenzi neonorate, etc). Cea mai gravă pățită de mine un accident pe Alba Iulia: N-a fost șoferul de taxi de vină, dar nici atent n-a fost, că avea treabă cu mobilul și viteza era un pic prea mare, deci o parte de vină era și la el. Eu am ramas cu un mic cucui, că m-am așezat în față, și evident, conform legilor trebuia să stau în spate, deci vina mea. (http://www.sibiu100.ro/arhiva/Sibiu100Nr121.pdf)

Așadar, chiar dacă avem legi dispersate care ar trebuii să garanteze buna funcționare, experiența în Consiliul Local (CL) mi-a dovedit, că în anumite cazuri este de multe ori util, ca toate prevederile legale, ce se referă direct sau indirect la același lucru,  să fie adunate într-o hotărâre de CL, pe scurt HCL, și însoțite de o dezbatere publică,  ele pot schimba lucrurile în bine, determinând atât consumatorul să ia atitudine cât și șoferul să adopte o conduită demnă de profesia pe care o reprezintă.

S-a demonstrat valabilitatea acestui principiu și când am elaborat regulamentul de funcționare a teraselor sezoniere și când am modificat  regulamentul de funcționare a tuturor unităților de alimentație publică pe raza întregului Municipiu, până la urmă s-a putut. Nu sunt 100% mulțumit dar e mult mai bine.

Atunci am procedat cum intenționez și acuma: M-am consultat cu toată lumea: Patroni de terase, locuitori din zonă, profesioniști neimplicați (e foarte important), turiști străini, specialiști din Primărie, am căutat și regulamente similare din alte orașe (atunci am aflat că doar Timișoara avea unul de nici 2 pagini) și abia după aceea s-a cristalizat HCL-ul ce funcționează destul de bine de mai bine de trei ani.

Acum mi-am alocat în sfârșit timp, ca până la sfârșitul lunii februarie, să am câteva concluzii clare referitoare la acest subiect. Plecând de la oportunitatea modificării până la ce și cum trebuie modificat. Am auzit voci care afirmau, că taximetria în Sibiu e OK. Eu spun că depinde cu cine ne comparăm. Voi ce ziceți?

Deci, Vă invit și pe toți cei interesați, să participați la acest demers. Orice opinie, orice sfat, orice exemplu de bune practici,orice critică sunt bine venite pe acest blog. Tot  aici voi posta primele ”dileme” de care mă voi lovi.

HCL-ul este nr. 152 din 2008.


Update:  Regulamentul nici nu e chiar atat de rau, chiar l-am modificat si imbunatatit la vremea respectiva in comisie. Problema e ca nu se aplica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu