miercuri, 25 aprilie 2012

Taxa Auto reloaded

Statul ăsta de tip fanariot iar le-a pus gând rău proprietarilor de mașini. Când a văzut că a întins coarda prea tare a lasat-o pe fondul protestelor de stradă baltă cu cea veche și acum și-a găsit o nouă categorie: Cei cu mașinile înmatriculate în străinătate (mai ales Bulgaria). Am stat și eu la cumpănă, dacă să nu o înmatriculez pe 400 € la vecinii noștri, care sunt mai nou tot mai competitivi în loc să dau hoților ăstora 1.700 € pe care să-i facă praf pe nimic. Până la urmă m-am gândit că nu mi se stă să mă plimb cu numere de Bulgaria prin urbe și am plătit taxa pe prostie la o mașină pe care am dat fix 2000 de Euro!

Despre asta este de fapt vorba, competitivitatea statului în concurența cu vecinii, pentru că nu e vorba doar de taxa auto, vorbim de exemplu și de taxa unică de 16%, care la Bulgari este de 10% și de o serie de alte facilități și libertăți pe care vecinii le oferă. Astfel nu numai că ne ocolesc investitorii (cei puțini care au mai rămas) dar ne pleacă chiar și propriile firme. Pur și simplu nu ai cum să fi loial unui stat care nu gestionează eficient banul public. Deci după guvernarea liberală singurele măsuri au fost măriri, creșteri, tăieri, investiții în bazine și telegondole ce duc spre nicăieri.....Jalnic. N-am văzut un program de mediu viabil, tot mai subvenționăm industria poluatoare cu prima rablă (chiar tebuie?), drumurile sunt cum sunt, sistemul feroviar public a fost făcut praf și pulbere, sistemul public de transport este cum este.

Sigur că românul, inventiv, cum este, va găsi altă portiță. Este și normal din moment ce omul se simte furat. Eu personal mă simt furat când achit CAS pentru servicii inexistente, când achit prin TVA un sfert din orice cumpăr către stat, când plătesc pe firmă taxe pentru toți tăietorii de frunze la căini, numai pentru că așa vrea statul. Deocamdată eu îmi fac datoria către el, dar mă întreb, el când va fi în slujba mea, pentru că nu îmi vine în minte deocamdată niciun serviciu gestionat de el, unde să nu fie probleme.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu