marți, 1 ianuarie 2013

Retrospectiva personală 2012 / Un an bun per ansamblu.


Privind acum înapoi personal 2012 a fost un an bun. De fapt depinde tot timpul care parte a paharului o privești sau la ce te raportezi. Și cum e văd tot timpul partea plină....

Hai să începem cu lucrurile plăcute. Concediul în Deltă pot să spun că a tins spre perfecțiune. Am zburat pentru prima oară în viața mea într-un avion mic și a fost superb. Va rămâne pe ”personal To Do List in this Life” M-am dat cu barca, am făcut baie in Dunăre, am pescuit, bere cu prietenii La Sălcii, peștele gătit de Marlena, lista e lungă. În rest multe plimbări prin țară, iar pe afară am fost în Dortmund, Rennes, văzut scurt și Stuttgart, Parisul și Luxembourgul.
        
















     

A fost anul de campanie electorală pe locale, am fost reales pentru a 3-a oară (o ambiție personală) și......mi-am dat demisia. Nu trebuia neapărat (contrar aparențelor), dar așa am considerat eu că este normal, asta poate și din educația politică pe care o am și am promovat-o toți anii aștia de când fac politică. Am învățat multe și partea plină a paharului funcționează și în cazul astă cam așa:

- Am parte de infinit de mai multă liniște. Am început să realizez imediat după vreo 3-4 săptămâni că agenda mea permite în sfârșit alte lucruri. Nu mai suna atâta telefonul (cum eram unul din puținii consilieri FDGR abordabili) și nu mai am avut probleme de rezolvat...pentru alții.  Și așa am realizat în final că de fapt după 15 ani e nevoie de o pauză și îmi face bine.
- Am avut susținere din toate părțile, și nu vorbesc doar de cei care mă cunosc și sunt apropiați, în general aproape de la toată lumea. Și da, parcă asta îți dă suportul ală moral că nu ai făcut totul degeaba. Vă ulțumesc pentru asta.
- Am avut în sfârșit timp să pun în aplicare un plan vechi de vreo 2-3 ani. Să mai pun pe picioare o mică afacere care să fie independentă de tot ce fac până acum. Deocamdată am început cu ceaiurile de la Just T și chiar e o plăcere să vinzi ceai. Se pliază pe propria filozofie de viață, așa în stil mai eco.
- Am intrat, căutându-mi dreptatea, în contact cu justiția de pe la noi, și am aflat câteva lucruri: Dreptatea ta poate să depindă de toana unui judecător/judecătoare; nu ți se citesc dosarele, și, câteodată, judecătorii ”nu înțeleg nimic” (citat) din ce soliciți tu. Acum va trebuie să îmi solicit și restituirea taxei auto și te miri ce mai urmează. Mai bine mă apuc și fac dreptul decât să mai dau bani pe la avocați. La cât durează la noi un proces chiar apuci s-o și gați.
- Am timp să fac ceea ce îmi place. Seriile Sibienilor cu AIOS va fi unul din aceste lucruri. Oricum e mai confortabil să fi ONG-ist.

În alt plan Biroul de traduceri merge de zbârnâie. De fapt de vreo trei ani veniturile sunt în creștere constantă iar 2012 nu a făcut excepție. Și da pot să afirm că sunt unul din traducătorii foarte buni pe germană și română din țară. Anul acesta am însoțit de ex. (angajat de Senatul României) delegația parlamentară a Bundestagului German la întâlnirile cu Guvernul și Preșidenția. Printre altele am sfost la Ponta, Băsescu, Rus, Georgescu, Marga, Geoană. Sper ca și 2013 să fie la fel de bogat. Iar Pensiunea nici n-a murit nici n-a trăit. E undeva pe zero în așteptarea vremurilor mai bune pentru turism. Nu vor veni nici în 2013. Estimarea mea e că undeva începând cu vara 2015 se va revigora cu adevărat acest sector odată cu finalizarea autostrăzii. Până atunci e bine si pe zero.  E undeva acum într-un stand-by pe care îl preconizez și pentru anul acesta.

Jobul de dezvoltator de proiecte sociale. Aici nu sunt foarte mulțumit. Practic nu sunt realizări notabile. Mai mult rutină. Poate Newsletterul care îl editez acum periodic. În acest domeniu concluzia este una simplă: Statul nostru este de rahat și nu se ocupă de proprii săi semeni aflați în dificultate și ceea ce e mai rău, nu îi suține nici pe alții care vor să facă treaba în locul său. Am cam luptat cu morile de vânt și tare mi-e teamă că 2013 va fi un an mai rău. Vedem....

Sportul a început să ocupe tot mai mult timp din viața mea. Deocadată 2 x pe săptămână la sală iar în afară de tras la fiare (urăsc de fapt) mai adaug la final și vreo 10 km de alergat pe bandă. Joggingul devine se pare tot mai mult o pasiune. Rezultatul, combina cu veva alimentație adecvată, e vizibil. Am intrat în noul an cu 75 de kg. Am avut și 83 la un moment dat..... Ținta 2013 e undeva la 70-73.

Deci un an plin, tumultos, cu schimbări pe plan personal, cu o reorientare (chiar era necesară) a priorităților, dar la sfârșitul căruia mă simt împlinit și mulțumit cam de tot ce s-a întâmplat, și deocamdată fără niciun regret. Dacă anul 2013 va păstra trendul lui 2012 nu pot decât să fiu super-mulțumit. Un management mai eficient al timpului va fi, se pare, marea provocare personală, dacă vreau să gestionez toate proiectele mele la standardul care îmi place. Se pare că și astrele îmi confirmă trendul pe care mi l-am propus :).


Să auzim anul acesta numai de bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu