joi, 17 octombrie 2013

Opțiunea mea de dreapta

Cine mă cunoaște știe că întotdeauna am fost de dreapta și până și în forumul german eram ”liberalul din forum”. În timp, lucrurile poate s-au mai nuanțat un pic. Criza m-a învățat că neoliberalismul are limitele lui. Liberalismul pur poate avea și nuanțe social-liberale, iar să gândești verde nu mai este doar apanajul stângii verzi. Dar undeva dacă privesc în spate meseriile care le-am practicat, toate sunt tradițional liberale, iar gândirea mea reflectă tot valorile fundamentale liberale.

Nu demult, eram într-o companie selectă de social-democrați germani pe plaiurile noastre care mi-au ”acceptat opțiunea politică” mai ales în urma argumentului: ”După 40 de ani de comunism nu poți fi decât de dreapta în țara asta.”

Am sentimentul că argumentul acesta devine tot mai de actualitate. Taxe mai mari, amenzi mai mari, cenzura practicată la început cu Roșia Montană, controlul tot mai apăsat al statului...un pic din ”școala lui Năstase” adie și dinspre Ponta. Iar vechile mentalități și metehne au fost transmise mai departe iar predicția lui Brucan se infirmă cu fiecare an ce trece: Au trecut mai mult de 20 de ani de la Revoluție și în ciuda progreselor remarcabile tot n-am ajuns unde speram în 1989 să ajungem.

Astfel că, înainte ca dreapta să se repoziționeze, în primul rând, trebuie, ca după fiecare ciclu de 20 de ani, să se reașeze și valorile: LIBERTATE, STAT MINIMAL, PROPRIETATEA PRIVATĂ, RETRAGEREA STATULUI DIN ECONOMIE, MERITOCRAȚIE sunt doar câteva din temele liberale devenite din nou de actualitate.

Am luat o opțiune serioasă să contribui la un astfel de proiect de promovare a valorilor liberale. Mai mult Vă spun când lucrurile sunt și parafate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu