miercuri, 4 aprilie 2012

Avem nevoie de o noua identitate vizuala pentru oraș și județ

Vizita de la Rennes la AJTS-ul lor mi-a întărit convingerea, că avem nevoie de o nouă identitate vizuală a orașului și a județului. O identitate care să ne ofere un brand pe termen mediu și lung ce urmărește creșterea numărului de turiști din orașul și județul nostru. Acum nu intru în detaliile tehnice de la Rennes, dar partenerii noștri francezi exact asta au făcut: Au creat o nouă identitate județului Ille et Villaine / Ați auzit de el? Dacă nu, Vă asigur că nici mulți dintre francezi, dar mulți au auzit de ”Haute Bretagne”. De fapt brandul Breton și-l împart trei județe, Ille et Villaine aflându-se în mijlocul celor trei și în competiție directă în bătălia pentru turiști cu celelalte două. Așa că în mulți ani, cu multe studii de impact, grup țintă etc. și multe sute de mii de Euro pe studii, că organizația de turism are o subvenție anuală din partea județului de 1,7 milioane de Euro, au creat acest nou brand al regiunii care se vinde. La sfârșitul lui martie orașul era plin de turiști, elevi, etc.
La noi capitala culturală a fost un moment și pas important, dar s-a dus. Ne-a poziționat bine pe piața internă unde gradul de notorietate a rămas constant ridicat și datorită programului cultural de calitate. Ce ne lipsește este poate o ofertă coerentă a produselor turistice. Bine structurate.
Pentru piața externă capitala culturală rămâne un certificat de calitate dar nu mai poate asigura aceași notorietate ca în 2006/2008. Alte capitale au profitat de acest avantaj iar poate acum e cazul ca Sibiul să se gândească, cum se va poziționa în competiția globală a orașelor turistice. Deocamdată suntem foarte bine vizitați, dar turiștii nu se opresc în urbea noastră, cât ne-am dori noi. Lipsește și o ofertă coerentă a produselor regiunii. Ei vin, stau o noapte și pleacă la Brașov unde stau chiar mai multe. Alba cu renovarea cetății vnie puternic din urmă. Sunt competitorii noștri direcți. Încercarea noastră de a crea o asociație de turism regională, pentru a promova toată regiunea, au eșuat, poate și din cauza orgoliilor unora și altora. Dacă nu există interes comun atunci ajungi în competiție. Cam ca și pe la Rennes.
Un prim pas s-a făcut. Suntem în anul Baroc. Poate fi și asta o identitate. Nu suntem nici Praga, nici Cracovia, dar la ora asta poate cel mai frumos sau romantic oraș din estul Europei, spun și eu, că ar fi și asta o identitate. Va trebuii în perioada următoare puternic reflectat asupra acestui subiect și să lăsăm niște specialiaști să/și facă treaba.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu