sâmbătă, 7 aprilie 2012

Despre respect

Cand eram in vizita la Rennes unul, din membri delegatiei noastre ramasese impresionat, cum directorul francez se saluta si isi strangea mana cu fiecare dintre angajatii intalniti in drum. Era vorba despre respectul pe care il poarta fiecare pentru munca pe care o presteaza. Seful il respecta pe subaltern aceste il respecta pentru capactiatea lui de a lua decizii s.a.m.d Bineinteles ca am avut o dezbatere intreaga pe acest subiect si concluzia nu era una  imbucuratoare: Nu cred ca societatea noastra a mai trait o asa mare dezbinare. In ultimii ani nu care a fost categoria sociala care sa nu fi fost hulita prin manipularea dragilor nostri conducatori. De la salariile profesorilor, la pensiile nesimtite, la politisti öi vamesi corupti, politicieni, spagile medicilor, chiar nu stiu cine a scapat de aceasta invrajbire nationala programata. Divide et impera, spunea un vechi dicton latin. Am ajuns ca nimeni nu mai da doi bani pe nimeni.
Ne pierdem respectul si nu-i bine. Probabil ca aici ar trebuii inceput.  Sigur ca padure fara uscaturi nu exista, dar mi-am propus de acum incolo sa apar fiecare categorie in parte. Daca de exemplu unul din zece isi face corect treaba, atunci consider ca merita sa-i acordam respectul cuvenit meseriei pe care o practica sau categoriei sociale de care apartine. Si exemple pozitive gasim peste tot.


P.S. Liviu Mihaiu intreba intr-un post zilele astea daca ne-am simiti discriminati. Imi dau seama ca da: Ca si PFA - traducator si interpret eram privit de insepctorii fiscali la control ca un mic evazionist, ca si proprietar de firma esti privit ca om cu bani, ca si politician esti oricum un mare corupt si cu bani (un amic spunea odata: caaare 300 de lei indemnizatie poate 3000 de Euro! Cam asta e imaginea politicului, imi vine sa ma intorc 100% in sectorul ONG unde oricum sunt mai departe activ), la jobul meu cu juma de norma imi aud vorbe ca nu fac nimic, iar vorba unui prieten, daca iti bagi piciorul si te faci somer vei fi considerat un mare lenes. Poate din postura de sas mi se aloca insusiri pe care nici nu stiu daca le am. Asa ca, ce tie nu-ti place altuia nu-i fa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu