miercuri, 18 aprilie 2012

Cum m-au "ars" MRU si Blejnar de 3.700 de Ron

Prin februarie MRU ii dadea tema lui Blejnar sa "adune" 2 mrd. de Euro. Nici n-a dat-o bine MRU pe post ca ma trezesc cu un telefon (pe mobil!) de la finante sa ma prezint la control. PFA-ul meu de traducator nu fusese controlat niciodata. Asa ca eram "victima sigura". Inspectorii fiscali sunt in echipa de 2 (ca in dosarele X dar n-arata asa bine), unul conduce inspectia. Asa ca imi ia omul amabil actele l-a purificat. Controlul de bun simt, amabil, chiar cordial pe alocuri. Eu fac pe "prostu". Negociem ca la targ pentru fiecare factura pe care eu o trecusem la cheltuieli. Inca am energie si rabdare. Ne sunam si ne vedem tot mai des. Fac la drumuri la finante de ma plictisesc. Dupa ce cedez tot mai mult cadem la pace: Verdict vreo 1.200 Ron de plata catre fisc + accesorii cam 2.000 de ron. Astept telefonul in care sa fiu invitat sa mi se inmaneze decizia de impunere. Suna telefonul, de data asta "Scully" la celalt capat: Stiti sefa noastra considera ca o serie de cheltuieli nu sunt deductibile. Va rog sa veniti la sediu. Fac criza la telefon ma duc direct la sef. Rezultatul: Il schimba pe bietul om, pe motiv ca din cauze personale (chiar avea) n-a efectuat bine controlul, imi dau o alta inspectoare "a dracului" de data asta, si reia controlul de la zero, imi cere tot ce nu mi-a cerut primul, ma mai freaca 2 saptamani in care nu mai am nici nervi nici chef si in final cedez la toate cu dreptateain mana: Rezultat final: 3.700 de Ron. Urechile mele mai si aud argumente de genul "pai suma asta impartita la toti anii..." , "nu aveti cum sa nu gresiti" "puteam sa va dam si o amenda"etc.
La un moment dat am vrut sa le fac viata grea cu niste procese si reclamatii, dar pana la urma mi-am dat seama ca oamenii aia nu au nicio vina. Sunt doar niste unelte ale marelui ganditor Blejnar. Oamenii aia au un plan lunar de facut. Pe bune. Au fost trasate sarcini clare cu cifre si sume clare. In capul lui Blejanar deci , eu, vanzatoarea de flori si te mai miri cine, trebuiau sa cotizam 2 mrd de Euro, ca de marile infractiuni oprite, eu n-am auzit nimic. Mai bine ne puneau din start sa dam o taxa de solidaritate. Oricum au dat-o cam la limita cat sa nu-i ard cu un proces. Exact o factura de 3.800 Ron aveam de incasat pentru un client pentru care am lucrat vreo 3 luni. Pervers sistem.
Asadar consider ca sunt o victima a lui MRU si a lui Blejnar si MRU mi-e dator cu 1.700 de Ron, exact cu cat am fost taxat suplimentar la al doilea control care a venit doar in baza ca suma era prea mica.
Normal ca Blejnar n-a reusit sa adune banii pentru ca nu i-am platit nici astazi. Nici n-am avut de unde ca nici mie nu mi-au platit altii si sunt sigur ca toti acei mici intreprinzatori care au fost vizitati de fisc au patit la fel. Cand iti dai seama de fapt ca ai fost o victima a prostiei unora nu prea mai ai chef sa contribui la functionarea acestui stat asa ca iau in serios in calcul, sa imi mut fiscal activitatea la Chisinau. Dupa ce suntem furati cu 24% la TVA, impozit de 16% pe venit, dubla impozitare pentru CAS pentru servicii aproape inexistente, sau pe care oricum le platim, cand te mai trezesti si cu o pleasca de asta, atunci chiar spui, cum nu de mult bine ma corecta un neamt: "Nu tara voastra e de cacat, ci statul vostru." Ii dau dreptate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu