luni, 3 decembrie 2012

Chiar suntem așa bolnavi?

Deci după ce am fost invadați după 2005 de bănci e rândul farmaciilor să răsară ca ciupercile după ploaie. Sincer când mă uit câte sunt pe Bălcescu sau mai nou și pe Mihai Viteazu (cred că între timp sunt vreo 5 și încă 2 la Cedonia), zici că avem peste tot numai sedii de bancă și farmacii. Oare suntem chiar așa bolnavi sau doar ni se induce că am putea fi? Dacă n-ar fi cerere n-ar exista nici ele. La urma urmei vorbim doar de o simplă afacere cu adaos comercial.
Dacă rotești ochii într-o farmacie vezi orice în afară de medicamente. Mai ales suplimentele nutritive cu rol revigorant pentru orice și multe altele. Cred că medicamentele mai ocupă 30% din volumul vânzărilor. Acum mă întreb totuși, nu-i mai simplu să ne hrănim sănătos? Socrii mei de exemplu manâncă căteva mere în fiecare seară, și nu țin minte în ultimii ani să fi auzit, că au răcit.
La fel, mare atenție la valoarea adăugată a reclamei făcută pentru produs. Citeam acum câteva zile un mail (vezi poza) unde era comparat Nurofenul cu Ibusinus. Cam același lucru ca și compoziție la prima vedere. Acum câteodată medicamentul original este mai eficient decât cel făcut după aceași rețetă, sau poate e doar efectul placebo dat de bombardamentul reclamelor din audio-vizual asupra noastră. Nu știu.
E alegerea fiecăruia la urma urmei. Dar eu spun mai bine mâncăm din când în când și câteva mere. Mi-am luat sâmbăta din Piață niște ”ionatane” și ”goldene”, un deliciu.

http://www.criserb.com/blog/poze/6c0c7a1ab327_D3F8/nurofen-vs-ibusinus.jpg

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu