marți, 7 aprilie 2015

O să muncim pana murim!

Mi-a atras atenția postaresa asta, https://logec.ro/aleluia-bunastare-varsta-de-pensionare-ar-trebui-sa-fie-70-de-ani/, și mi-am amintit de un editorial scris de mine în vremuri memoriale, când mai lucram la Allgemeine Deutsche Zeitung pentru România (www.adz.ro). Titlul cred că era ca cel din postare.

De fapt era un editorial care se referea la un studiu lansat de Banca Mondiala, cred ca în 2005, care concluziona simplu, că la nivelul și trendul nostru demografic, precum și la nivelul de contribuții, este necesar să muncim până la 70 de ani pentru a păstra nivelul nostru actual de pensii.

Studiul acela, sau concluziile lui, mi-a schimbat atunci percepția asupra economisirii și a pensiei în general. Adică nu prea mai cred în pensie. Probabil va fi un fel de venit garantat de stat, dar care oricum nu va reflecta nivelul și durata de contribuție. Așa că de 10 ani sunt într-o permanentă căutare să îmi asigur încet, încet, singur pensia,

Acel studiu, complet ignorat și uitat între timp de clasa politică, este la fel de actual și astăzi. Păcat că viața după zece ani îmi confirmă prognozele de atunci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu